Koučink

Koučink je nástroj k využití potenciálu

Koučink_Medvědi

Koučink je v posledních letech dynamicky se rozvíjející metoda, jejíž hodnotu objevuje stále více jednotlivců, týmů i organizací po celém světě. Cílem koučování je pomoci lidem uvědomit si, co opravdu chtějí. Koučink pomáhá odstraňovat bariéry v postupu vpřed a vypořádat se s výzvami ležícími na zvolené cestě. Koučink se zaměřuje na budoucnost, osobní růst a rozvoj. Pro klienty se koučink stává oporou, novou energií a zároveň i výzvou k posunování hranic svého vlastního výkonu. Koučink je specifický proces – koučovat neznamená radit, navádět nebo ovlivňovat. I když může mít koučink některé shodné rysy s terapií, nejde při něm ani o terapeutické ani o psychologické sezení.

Koučink je dobrovolné partnerství kouče s klientem, jehož posláním je definování konkrétního cíle a vytvoření struktury, podpory a optimálního motivačního prostředí za účelem dosažení tohoto vytčeného cíle. Koučink je možné využívat jak v pracovní, tak osobní sféře. Koučink je velmi efektivní metoda, jak úspěšně projít změnou, jak změnu iniciovat, jak dosáhnout viditelných výsledků v reálném čase.

Máte zájem o ochutnávku koučinku zdarma? Napište nám:

Pojmy

01.
Kouč.

Je průvodcem na cestě k cíli. Zodpovídá za koučovací proces. Neradí, nepodsouvá své názory a nehodnotí kroky klienta.

02.
Klient.

Má touhu po změně a chce nést zodpovědnost za svá rozhodnutí. Je připraven učinit potřebné akční kroky vedoucí k cíli.

03.
Proces.

Kouč jej řídí prostřednictvím koučovacích otázek. Využívá přitom koučovacích technik a nástrojů.

04.
Čas.

Jedno koučovací sezení trvá obvykle 60 min. K dosažení změny doporučujeme alespoň 6 - 9 koučovacích sezení.

Etický kodex kouče NTI

01.
Diskrétnost

Během procesu koučování i po jeho skončení kouč zachovává mlčenlivost o informacích, které se během procesu koučování od klienta či zadavatele dozvěděl.

02.
Legislativa

Kouč vždy jedná v souladu s platným právem a nepodporuje, nepřispívá a nenapomáhá vědomě jednání, jež je nepoctivé, nezákonné, neprofesionální nebo diskriminační.

03.
Respekt

Kouč respektuje osobnost klienta, důvěřuje v jeho schopnosti a potenciál. Respektuje rozvojové potřeby klienta tak, jak byly definovány v kontraktu a reaguje na jejich proměny v průběhu spolupráce.

04.
Kvalifikace

Kouč klienta vždy informuje pravdivě a přesně o své profesní kvalifikaci kouče a na požádání svou kvalifikaci doloží příslušnými doklady.

05.
Důvěra

V průběhu koučování ani po jeho skončení kouč nikdy nezneužije vztahu důvěry a možné závislosti.

06.
Střet zájmů

Kouč se snaží předejít střetům zájmů a potenciálním střetům zájmů, a pokud nastanou, bude o nich otevřeně jednat. Vznikne-li takový střet, nabídne své odstoupení.

 

Etický kodex kouče (plné znění v pdf)